Blog

Ai o problema in relatia cu administratia romaneasca? Ti se spune ca “NU se poate” dar legea e de partea ta? Comisia Europeana te ajuta, aici, in Romania, in termen de 7 zile.

POVESTEA DECONTARII UNUI TRATAMENT IN STRAINATATE

Oana Geambașu, mama Soniei și fost consilier al Ministrului Sănătății Vlad Voiculescu, povestește experiența ei

Ani de zile m-am luptat cu birocratia din Romania. Si inca ne luptam, fiecare dintre noi.

Sonia, fiica mea, a avut nevoie de mai multe operatii in strainatate. Pentru 5 operatii – 3 in Germania si 2 in SUA, statul a decontat 259 lei. Da, 259 lei.

De ce? Pentru ca nu am stiut cum sa fac, unde sa apelez, in cat timp si ce sa cer.

In decembrie 2010, acum fix 7 ani, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate imi respingea cererea de acoperire a cheltuielilor pentru operatia Soniei in Germania. Atunci am contactat Comisia Europeana, am cerut sprijin de la departamentul juridic. Mi s-a raspuns rapid, incluzand legea care OBLIGA asigurarile de sanatate din Romania sa imi acopere complet costurile. Asigurarile au ignorat legea. Mai aveam 7 zile si trebuia sa plecam in Germania pentru operatia copilului de 3 ani si jumatate. Am plecat, am platit in rate, ne-am descurcat.

CUM TRECI DE ‘NU SE POATE’

Dupa ani de zile am descoperit la noi, la Ministerul Afacerilor Externe, un departament care face exact ce sperie statul roman mai tare: DREPTATE. In termen prestabilit si RESPECTAT ti se ofera o solutie pentru toate acele “nu se poate”.

Anul trecut, fiind consilier al Ministrului Sanatatii Vlad Voiculescu, am directionat diverse cazuri catre SOLVIT. O tanara suferind de o boala cronica avea nevoie de continuarea tratamentului pentru in tara in care urma sa studieze. Nu a fost chip sa convinga casa de asigurari sa ii ofere ceea ce I SE CUVINE, astfel incat, nestiind ce sa mai faca, a apelat la Ministerul Sanatatii. Ministerul Sanatatii nu are cum sa rezolve aceste lucruri, dar oricine poate sa caute solutii. Si am gasit.

Problema Madalinei a fost rezolvata, a fost la studii, a primit tratamentul decontat si a revenit in tara.

Toti cetatenii Romaniei pot beneficia de acest serviciu, trebuie doar accesat.

CE POȚI SĂ FACI

Intri pe site-ul https://www.mae.ro/node/19314 si alegi cum vrei sa contactezi Ministerul Afacerilor Externe, departamentul SOLVIT. Ai mai multe variante:

 

 

  • TELVERDE SOLVIT: 0800672507
  • Email: solvit@mae.ro
  • Fax: 0214311918

SFAT: intotdeauna cere un numar de inregistrare pentru orice document depus, intreaba care este termenul de solutionare si care sunt metodele prin care vei fi anuntat, pentru a putea sa iti urmaresti cererea.


Despre SOLVIT România

Centrul SOLVIT România funcţionează în cadrul Ministerul Afacerilor Externe – Direcţia Armonizare Legislativă, aflată în coordonarea Agentului guvernamental pentru Curtea de Justiţie a UE. Importanta activităţii centrului SOLVIT poate fi apreciată, pe de o parte, prin prisma rolului de evaluare reală a nivelului de aplicare corectă a dreptului european în România (cazuri în care cetăţeni români sau ai altor state UE sesizează o problemă în relaţia cu administraţia românească) şi a nivelului de aplicare corectă a dreptului european în alte state, în sensul drepturilor de care se bucură cetăţenii români (cazuri în care cetăţenii români sesizează o problemă în relaţia cu administraţia unui stat membru UE).

Persoanele interesate pot contacta SOLVIT prin intermediul TELVERDE  SOLVIT  0800 672 507 – număr disponibil din orice rețea de telefonie fixă sau mobilă, de luni până vineri, în intervalul orar 09.00 -16.00. 

CONTACT:

Ministerul Afacerilor Externe
Bld. Aviatorilor nr. 50A, sector 1, Bucureşti, 011854. România
Fax: 021 431 1918
E-mail: solvit@mae.ro
Web: http://ec.europa.eu/solvit/site/index_ro.htm
Formular online: http://ec.europa.eu/eu-rights/enquiry-complaint-form/home?languageCode=ro&origin=solvit-web/